- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
- Report Inappropriate Content
Bonjour, je suis le vendeur Orlina design. Malheureusement, je me suis fait à voir arnaquer le 13 janvier 2025. J'avais reçu un e-mail demandant mes vérifications d'e-mail et mon compte indique qu'il est temporairement suspendu. Pour Vérifiez mon compte bancaire, je me suis fait à voir . J'ai déposé une pré plainte à la police. Fait Attention à vous . Je suis Dégouté , j'ai tout perdu mon argent sur mon compte en banque . J'espère à l'avenir que Etsy prendra les mesures de renforcement de leur site internet. En sécurité. Parce que c'est tout de même de leur faute, sans l'être. J'ai quand même payé 14 euros de frais d'ouverture de boutique.
Accepted Solutions

- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
Hello,
Etsy is actively engaged in preventing scammers from targeting our community members. If you receive a suspicious message, please proceed with caution. Etsy Support will never ask you to provide personal information via Etsy Messages, such as your email address or password. Any legitimate message from us will show in your "From Etsy" folder.
If you receive a suspicious message, here’s how to report it:
- Sign in to Etsy.com and go to Your Account.
- Go to Messages.
- Select the suspicious message from your inbox.
- Choose Mark as Spam.
You’ll find examples of common scammer techniques and phishing messages here in our Help Center. Read our Account Security Checklist in the Seller Handbook for more steps you can take to protect your account.

- Mark as New
- Bookmark
- Subscribe
- Subscribe to RSS Feed
- Permalink
Hello,
Etsy is actively engaged in preventing scammers from targeting our community members. If you receive a suspicious message, please proceed with caution. Etsy Support will never ask you to provide personal information via Etsy Messages, such as your email address or password. Any legitimate message from us will show in your "From Etsy" folder.
If you receive a suspicious message, here’s how to report it:
- Sign in to Etsy.com and go to Your Account.
- Go to Messages.
- Select the suspicious message from your inbox.
- Choose Mark as Spam.
You’ll find examples of common scammer techniques and phishing messages here in our Help Center. Read our Account Security Checklist in the Seller Handbook for more steps you can take to protect your account.