Hi there, I have a little problem wich ive had twice before (as far as i know) and ive only been open for 2 months so im clueless on how to solve this.
I've had 2 people whos only option was to pay by using ideal. When proceeding to checkout this option turns grey. So far I sadly missed out on 2 orders because for these people its their only payment option. So i hoped anyone could give me a tip on how to solve this because I regularly use ideal to shop here on etsy so i know it should be possible.
Hope anyone knows the answer or has any tips!
Love,
Kaya
@Infiniprint8: The financial side of a transaction is between the buyer and Etsy - the buyer will need to contact Etsy. Etsy will share no financial information with a seller. You can refer the buyer to https://help.etsy.com/hc/en-us/articles/360016125273-How-to-Check-Out-With-iDEAL?segment=shopping
Ja gebeurt helaas vaker.
Hier het Etsy topic erover https://help.etsy.com/hc/nl/articles/360016125273-Betalen-met-iDEAL?segment=shopping
Ben je gevestigd in Nederland, dan kun je iDEAL gebruiken om je bestelling op Etsy te betalen. Betalen met iDEAL:
Ik zie de optie om te betalen met iDEAL bij het afrekenen niet staan
Controleer of je standaard valuta is ingesteld op Euro (EUR) en je standaard land op Nederland. Op je computer kunnen deze instellingen onder aan iedere pagina op Etsy.com worden gewijzigd. In de Etsy-app controleer je de regio-instellingen van je mobiele toestel. Lees meer het wijzigen van je regio-instellingen.
Als je van de optie "Koop het nu" gebruik maakt, is iDEAL nog niet beschikbaar als betaalmethode.
Ik heb via iDEAL betaald, maar het item bevindt zich nog steeds in mijn winkelwagen
Bij het afrekenen heb je misschien een stap overgeslagen op de website van je bank en ben je niet teruggekeerd naar Etsy om je bestelling af te ronden. We doen automatisch een restitutie als dit gebeurt en je ziet het binnen 5 werkdagen op je bankafschrift.
Als je klaar bent om je bestelling opnieuw te plaatsen:
Super! Ik ga het even doorgeven en op deze manier proberen. Wel vervelend dat het niet automatisch gebeurt.
Ik denk dat ik het maar in een van de listing images moet verwerken, om het zo dan hopelijk het probleem op te lossen.
Heb je hier zelf ook last van?Zo ja, hoe lost je het op/ hoe zorg je ervoor dat je zo geen klanten kwijt raakt? Want ik kan mij voor stellen dat het dan misschien makkelijker/sneller is om verder te zoeken en het bij iemand anders aan te schaffen?
Groetjes,
Kaya